Wednesday, July 18, 2007

Milo = Plastik

"Kita hendaklah makan dan minum makanan2 yg halal. tetapi halal saje tak cukup kena la toiyiba," kata Dr. Kadir.

Meggi tu halal tp tak toiyiba. Toiyiba tu maknanya baik. ayam tu halal tp x toiyiba sebab diaorg suntik hormon yg blh merosakan horman manusia, tambah Dr.Kadir lg. aku mendengar dengan penuh semangat. bukan selalu beb nak dengar lecture dari Dr. habat ni.

Dr. Kadir ni dulu penah jadi Fidel Castro punye personal Doc. Kira hebat la ye tak. so dia sambung lagi.. jgn minum milo, air-air yg di campur dengan susu creamer sebab benda2 tu semuanye plastik.. aku terkejut.. terus aku teringat kat mat Jan.. kawan aku sorg ni mamang gila makan ayam.. minum milo jadi ini bermakna kawan aku ni minum plastik dan makan ayam hormon yg enak... (mat Jan ubah la diet ko tu).. Ada kah kamu plastik tanya Dr. kadir kepada aku.. aku senggeh jee... Air yg baik sekali adalah air limau nipis.. kerana dia mennyah toksid yg ada dlm badan.. aku pun menganggok2 tanda paham...

"buatkan saya nescafe tarik satu," kata amir.. abang aku bangun untuk membuat pesanan tu.. nescafe tarik yg sedap.. buihnye yg keruh nampak menyelerakan... hhmmm..

"buatkan saya satu sama mcm dia," kata Dr.Kadir, "saya pun nak minum plastik yg sedap tu."

HAMPEH.. semua org ketawa.. x pe bukan selalu... itulah dr. kadir yg aku kenal.. Dr. Kadir yg hebat..

4 comments:

Komik-M said...

haibat!!

at the end of the day kita nak minum apa?

Mat Jan said...

Blog ni halal, tapi tak toiyiba.

Unknown said...

banyak yang kena edit nie....mcm mana editor2? hihihihi

Hisham Blog said...

Alaa... asal makan dan minum baca Bismilalah dulu, mesti Tuhan tak akan bagi benda2 tu jadi racun dalam badan kita... kan ustat wanzu, kan...